El passat 3 de novembre, el Clúster Audiovisual de Catalunya i INNOVI van organitzar una jornada interclúster, que va comptar amb el suport d'ACCIÓ i el patrocini de Vilarnau, en el marc de la programació professional del Most, el Festival Internacional de Cinema de Vi. L'objectiu d'aquest esdeveniment era abordar els reptes de la comunicació vitivinícola i identificar solucions innovadores.
Aquesta jornada es va proposar en el marc del projecte SINAVI: Creació de SINergies entre les cadenes de valor Audiovisual i VItivinícola per apropar la cultura del vi català als joves, finançat per ACCIÓ.
La jornada va reunir fins a una dotzena d'empreses de la cadena de valor de l'audiovisual i el sector vitivinícola.
Es van posar sobre la taula reptes claus, alguns d'ells:
Algunes solucions proposades i debatudes inclouen:
Aquesta jornada interclúster també va incorporar una dimensió internacional amb la presència dels clústers vitivinícola i audiovisual de la regió argentina de Mendoza, que van compartir les seves experiències d'èxit en la comunicació de la cultura del vi.
A més, es va comptar amb la participació de la coordinadora de la Slow Wine Coallition, una iniciativa d'origen italià amb impacte internacional.
La jornada va proporcionar una plataforma única per al diàleg i la col·laboració entre professionals de l'audiovisual i el sector vitivinícola. Les solucions identificades tenen el potencial d'impulsar una comunicació més efectiva i innovadora en aquests sectors, connectant amb noves audiències i reforçant la imatge del vi i el cava com productes de gran qualitat i autenticitat.
Este proyecto ha recibido el apoyo del Ministerio de Industria, Comercio y Turismo, dentro del marco del Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia, en la convocatoria 2021b de ayudas a Agrupaciones Empresariales Innovadoras con el objeto de mejorar la competitividad de las pequeñas y medianas empresas.
Comentaris